Το Τμήμα Κοινωνικής Προστασίας, Παιδείας & Εθελοντισμού του Δήμου Λυκόβρυσης - Πεύκης ξεκίνησε έναν κύκλο συνεργασιών με τα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της πόλης μας, διαπιστώνοντας τις συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες και σε μια προσπάθεια να διευρύνει τις παρεχόμενες υπηρεσίες του. Οι παρεμβάσεις στα σχολεία πραγματοποιούνται με το συντονισμό και την εποπτεία του Τμήματος, σε συνεργασία με το Κέντρο Συμβουλευτικής και Ψυχολογικής Υποστήριξης, αλλά και με επιστημονικό προσωπικό από άλλους φορείς εξειδικευμένους σε κοινωνικά θέματα και θέματα ψυχικής υγείας.
Ο Δήμαρχος Λυκόβρυσης -Πεύκης Τάσος Μαυρίδης δήλωσε σχετικά: «Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια στο Τμήμα Κοινωνικής Προστασίας, Παιδείας και Εθελοντισμού του Δήμου μας για τη συνεργασία που έχει αναπτύξει με τα Σχολεία του Δήμου μας, για την οποία έχει ενεργοποιήσει το επιστημονικό δυναμικό του ΚΟΙΠ.Α.Π.. Ως Δήμος Λυκόβρυσης – Πεύκης αξιοποιούμε κάθε δυνατότητα, κάθε υλικό και άυλο πόρο προκειμένου να υλοποιήσουμε δράσεις. Και σπουδαιότερος πόρος είναι το ανθρώπινο δυναμικό μας».
Ο Αντιδήμαρχος Αντιδήμαρχος Εκπαίδευσης, Κοινωνικής πολιτικής και Εθελοντισμού Νίκος Γκαραβέλλας δήλωσε από την πλευρά του: «Το σχολείο αποτελεί τον σημαντικότερο φορέα κοινωνικοποίησης του παιδιού μετά την οικογένεια. Επίσης είναι γεγονός ότι οι ιδιαίτερες οικονομικο- κοινωνικές συνθήκες έχουν επιβαρύνει τόσο τα οικογενειακά, όσο και τα σχολικά περιβάλλοντα. Για αυτό τον λόγο με το Τμήμα Κοινωνικής Προστασίας, Παιδείας και Εθελοντισμού κρίναμε ότι η σύμπραξη και η συνεργασία κοινωνικών επιστημόνων και ειδικών ψυχικής υγείας με τα σχολεία της πόλης μας, μπορεί να αποτελέσει έναν πρώτο πυρήνα ευαισθητοποίησης, εντοπισμού προβλημάτων και ορθότερης καθοδήγησης για την αντιμετώπιση
τους, αποφέροντας οφέλη στους ίδιους τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και γενικότερα την τοπική κοινωνία».
Στο πλαίσιο αυτό, την Τρίτη, 27 Φεβρουαρίου, με πρωτοβουλία της Διευθύντριας του 2ου Δημοτικού Σχολείου Λυκόβρυσης, Κωνσταντίνας Ευαγγέλου και σε συνεργασία με τη Σχολική Σύμβουλου Βασιλική Κυριάκη, πραγματοποιήθηκε παρέμβαση στους εκπαιδευτικούς με θέμα το “Σύνδρομο Εργασιακής Εξουθένωσης” (burn-out). Η σύμβουλος ψυχικής υγείας και συστημική ψυχοθεραπεύτρια του Κέντρου Συμβουλευτικής και Ψυχολογικής Υποστήριξης του ΚΟΙΠΑΠ, Τζαχάνη Χριστίνα, μέσα από βιωματική ομάδα και διαδραστικές τεχνικές, βοήθησε τους εκπαιδευτικούς να αναγνωρίσουν τα σημάδια της εξουθένωσης, να κατανοήσουν τα συναισθήματα και τις δυσκολίες που πηγάζουν από τις εργασιακές συνθήκες, καθώς και τις πιθανές επιπτώσεις σε επαγγελματικό και σε προσωπικό επίπεδο, αλλά και να ανακαλύψουν τρόπους αντιμετώπισης και διαχείρισης της εξουθένωσης. Το Σάββατο, 17 Μαρτίου, κατόπιν πρωτοβουλίας του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και της Διεύθυνσης του 1ου Λυκείου Πεύκης, πραγματοποιήθηκε ανοιχτή ομιλία προς τους γονείς των μαθητών με θέμα “Τα πολλά πρόσωπα του άγχους”. Οι ψυχοθεραπεύτριες του Κέντρου Συμβουλευτικής, Πατακάκη Ελευθερία και Ντίνου Μαρία, αναφέρθηκαν στο γονεϊκό άγχος, τις πηγές προέλευσης του, τις σωματικές, νοητικές και
συναισθηματικές εκδηλώσεις του, αλλά και σε πρακτικές τεχνικές για τη διαχείρισή του. Αξίζει να σημειωθεί ότι για όσους γονείς το επιθυμούν υπάρχει η δυνατότητα να δημιουργηθούν μικρότερες ομάδες, όπου θα διαπραγματευτούν τα παραπάνω θέματα με έναν πιο στοχευμένο και βιωματικό τρόπο. Την Τετάρτη 28 Μαρτίου, κατόπιν αιτήματος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Λυκείου Πεύκης και του Διευθυντή, κου Κότσυφα, το Τμήμα Κοινωνικής Προστασίας, Παιδείας και Εθελοντισμού, διοργάνωσε παρέμβαση στους μαθητές της Γ΄Λυκείου, η οποία αφορούσε το άγχος και τη διαχείριση του, ειδικά στην περίοδο των πανελλήνιων εξετάσεων. Οι εισηγήτριες, Πατακάκη Ελευθερία και Ντίνου Μαρία, εθελόντριες ψυχοθεραπεύτριες του Κέντρου Συμβουλευτικής και Ψυχολογικής Υποστήριξης του ΚΟΙΠΑΠ, αφού αναφέρθηκαν σε βασικές θεωρητικές προσεγγίσεις για το άγχος, κουβέντιασαν με τους μαθητές και μέσα από διαδραστικές ασκήσεις, οι μαθητές μοιράστηκαν τι σημαίνει γι’ αυτούς άγχος, πως το βιώνουν, ποια συναισθήματα και σκέψεις δημιουργούνται και με ποιους τρόπους το αντιμετωπίζουν. Τέλος, παρουσιάστηκαν σωματικές και νοητικές τεχνικές για την καλύτερη διαχείριση του και τον περιορισμό των αρνητικών συνεπειών.
{gallery}2018/04/03-01{/gallery}